سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
منتخب دیگران سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۴:۳۲:۴۱

معاون امور مهندسی وزارت نفت
تجهیزات دوار قلب‌ تپنده صنایع نفت و گاز هستند
باشگاه خبری فراساحل: معاون امور مهندسی وزارت نفت، گفت: تجهیزات دوار به لحاظ وزن و تعداد حدود ١٥ تا ٢٥ درصد دارایی‌های فیزیکی و عملیاتی مجتمع‌های نفت، گاز و نیرو را شامل می‌شود، اما تاثیر آنها به اندازه کل ٧٥ درصد دیگر مجتمع‌هاست. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، سید عماد حسینی در ششمین کنفرانس تجهیزات دوار در صنایع نفت و نیرو با تاکید بر این که خروجی چنین کنفرانس‌هایی باید در صنعت نفت و گاز و نیرو کاربرد داشته و اجرایی شود، افزود: چنین کنفرانسی به دوره ششم خود رسیده است و مسئولان آن باید عملکرد پنج دوره پیشین را بررسی کنند و نسبت به اجرایی کردن خروجی‌های آن اقدام کنند. وی با بیان این که در سال‌های اخیر برای امور مهندسی در صنعت نفت و گاز و نیرو تلاش‌های زیادی صورت گرفته، اما باز هم در مقایسه با عقب ماندگی‌های ما بسیار ناچیز است، گفت: تجهیزات دوار قلب تپنده صنایع نفت و گاز هستند که به لحاظ وزن و حدود ١٥ تا ٢٥ درصد دارایی‌های فیزیکی و عملیاتی سایت‌ها و مجتمع‌ها را شامل می‌شود، اما تاثیر آنها به اندازه کل ٧٥ درصد دیگر مجتمع‌هاست. حسینی به تخصصی بودن ساخت و تولید تجهيزات دوار اشاره کرد و گفت: تا به حال در تهیه این تجهیزات وابستگی داشته و برای بومی‌سازی ساخت داخل آنها موفقیت چندانی حاصل نشده است و از همین روست که معتقدم در این کنفرانس‌ها نباید به ارائه چند طرح پیشنهادی و طرح تئوری بسنده کنیم و باید راهکارهای اجرایی ارائه دهیم.

معاون امور مهندسی وزارت نفت در ادامه بعضی از اقدام‌های انجام شده در این معاونت را تشریح کرد و گفت: با توجه به این که دولت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تاکنون در زمینه تائید صلاحیت شرکت‌های پیمانکار و مشاور اقدامی نکرده است این مسئولیت در وزارت نفت به معاونت امور مهندسی سپرده شد و تاکنون تائید صلاحیت‌ها برای ساخت تجهیزات را ما انجام می‌دهیم. وی تدوین نظام‌نامه مدیریت دارایی‌های فیزیکی شرکت‌ها، تدوین استانداردهای فنی و مهندسی، تدوین فهرست‌های قیمت و تدوین قراردادهای همسان، ارزیابی تشخیص صلاحیت و رتبه‌بندی پیمانکاران، برنامه حمایت از ساخت داخل و اجرای سامانه الکترونیکی کالای نفت، یکپارچه‌سازی امور مهندسی صنعت نفت و ارزیابی و تشخیص محدودیت‌های نرم‌افزارهای طراحی مهندسی و نت و تقویت فناوری اطلاعات در صنعت نفت را از جمله برنامه‌های این معاونت برشمرد. حسینی افزود: برخی از اقدام‌ها با روند روبه‌رشد خوبی ادامه دارد و به عنوان مثال بهره‌برداری آزمایشی از سامانه الکترونیکی کالای نفت در حال انجام است و امیدواریم تا ابتدای سال ٩٤ این سامانه به طور کامل اجرایی شود و ما ارزیابی‌های لازم را از آن داشته باشیم.


  کد خبر : 340
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :